2016-07-29

Narodowa Loteria Paragonowa – lokale gastronomiczne branżą premiowaną w wakacje

Od 1 lipca 2016 roku przez trzy miesiące branżą premiowaną w Narodowej Loterii Paragonowej jest gastronomia. Ma to na celu zachęcić konsumentów przebywających na wakacjach do zbierania paragonów z restauracji, kawiarni, barów i innych lokali świadczących usługi gastronomiczne.

Narodowa Loteria Paragonowa zachętą do wzięcia paragonu

Loteria to nie tylko szansa dla konsumentów na wylosowanie ich szczęśliwego paragonu. Jest to także sposób na promocję własnego przedsiębiorstwa jako wspierającego uczciwą konkurencję poprzez przystąpienie do akcji „Popieram loterię”. Udział w niej zadeklarowało już kilka organizacji, instytucji i firm, m.in. Krajowa Rada Gastronomii i Cateringu. Należące do niej punkty gastronomiczne mają rozdawać ulotki promocyjne oraz umieszczać banery z napisem „Popieram loterię”. Narodowa Loteria Paragonowa to przedsięwzięcie mające na celu uświadomienie konsumentom, że ich zachowanie w ogromnym stopniu przyczynia się do uczciwego i zgodnego z prawem obrotu gospodarczego. Każde wzięcie paragonu jest bowiem sposobem wspierania uczciwych przedsiębiorców. W loterii może wziąć udział każda osoba, która ukończyła 18 lat i zarejestrowała paragon o wartości co najmniej 10 złotych. Najbliższe losowanie nagrody specjalnej w postaci Opla Insignii odbędzie się 17 października 2016 roku.

Dlaczego gastronomia?

W zeszłym roku branżami premiowanymi w Narodowej Loterii Paragonowej były podmioty, co do których wprowadzono obowiązek rejestrowania wszystkich transakcji na kasie fiskalnej, takie jak: kosmetyczki, fryzjerzy, mechanicy samochodowi czy lekarze. Dlaczego teraz zdecydowano się na branżę gastronomiczną? Ministerstwo Finansów nie ma wątpliwości, że w okresie wakacyjnym to właśnie lokale gastronomiczne wiodą prym, jeśli chodzi o zainteresowanie wśród konsumentów. Resort miał w tym przypadku na względzie szczególnie działalność sezonową, taką jak budki z lodami czy goframi. W tych miejscach nierzadko jest trudno o paragon. Sprzedawcy często w ogóle go nie wydają bądź wydają tzw. paragon kelnerski, niestanowiący ważnego dowodu sprzedaży. „Restauracje i inne placówki gastronomiczne, przygotowanie i podawanie napojów” to już czwarta z kolei branża premiowana, dzięki której konsumenci mogą wciąć udział w losowaniu nagrody specjalnej.

Więcej o NLP.

photo credit: Ristorante Ai Coghi via photopin (license)